EczaneTr.com Anasayfası
Forum Home Forum Home» Genel Konular» Serbest Kürsü
  New Posts New Posts RSS Feed - Kimyagerlerin eczane açma olanağı...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kimyagerlerin eczane açma olanağı...

 Post Reply Post Reply
Author
Message
asdasd View Drop Down
Yeni Üye
Yeni Üye


Joined: 29-Haziran-2008
Location: Ankara
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asdasd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kimyagerlerin eczane açma olanağı...
    Posted: 27-Temmuz-2009 at 03:58
Arkadaşlar ben kimya bölümü mezunuyum ve eczane açmayı düşünüyorum. Fakat öğrendiğim kadarıyla eczane açamazmışız. Ama eczacılık fakültesinde yüksek lisans yapıp açabiliyormuşuz. 
 
Ben yüksek lisans yapmadan başkasının diplomasını kullanarak açsam yasal olurmu acaba? Olursa nelere dikkat etmem gerekir. Yani kısaca ne yapmalıyım. Bilgisi olanlar lütfen paylaşın, teşekkürler...
Back to Top
ecz_ecz_ View Drop Down
Üye
Üye


Joined: 11-Temmuz-2008
Location: İstanbul
Status: Offline
Points: 74
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ecz_ecz_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-Temmuz-2009 at 00:00

sayın asdasd sen kimya mezunu olarak eczane açmayı nasıl düşünebiliyorsun anlamadımClapöğrendiğin doğru sen eczane açamazsın,,,ama eczacılık fakültesinde yüksek lisans yapıp da açamazsın!!!! eczacılık fakültesinde yüksek lisans yapıp fakültede öğretim görevlisi olabilirsin.

muvazaa!!! olayına gelince,türkiyede giderek azalmakta olan bu olayın kesinlikle yasal olmadığını bil.başkasının diplomasını kullanmak demek sadece onun diplomasını duvara asmak ve onun eczanesinin başında bulunmak yerine başka seyler yapmasını sağlamak olur.yine eczanede yapacağın bütün işlemler eczacının adına olacaktır.bütün bunları bir yana bırak kimya bölümünde hiçbir şekilde farmakoloji almadınız,farmakoterapi bilmiyorsunuz bu şekilde nasıl eczacılık yapabilirsiniz ki?
amacınız sadece ticari kazançsa eczacılar arasında oluşan rekabet ortamında size ne kadar pay düşeceğini bilemem doğrusu.
 
ben eczacı olarak,muvaza olayına asla onay vermem.böyle bi olayın ne kanunda karsılığı vardır nede etikde..........
Back to Top
asdasd View Drop Down
Yeni Üye
Yeni Üye


Joined: 29-Haziran-2008
Location: Ankara
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asdasd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Temmuz-2009 at 05:01
Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Dediklerinize katılıyorum. Ben yasal olmayan işleri yapacak biri değilim zaten.
 
Peki örneğin eczacılık fakültesi mezunu bir kişi eczane açmak istiyor fakat diyelim ki sermayesi yok. Bende de diploma yok ama sermaye var. Tabiri caizse güçlerimizi birleştiremez miyiz yasal olarak?. Yani kısaca yok mu bu işin dürüstçe bir yolu?
 
Asıl amacım sadece düzenli bir gelir elde etmek. Ben kimyagerim ve kozmetik sektöründe şirket kurmak düşüncesindeyim. Fakat üretim riskli bir iş olduğundan, kriz ortamında olduğumuzdan, kendi kendime diyorum ki: sen üretimini yap batarsan da en azından gelirin var. 
Saygılar.


Edited by asdasd - 30-Temmuz-2009 at 05:19
Back to Top
fandinc View Drop Down
Yeni Üye
Yeni Üye


Joined: 27-Agustos-2010
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fandinc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Mayis-2011 at 03:41
direkt ilk cümlede psikolojim bozuldu yaa sen bnece önce bi öss sınavına gir 350 puan civarı al iyi bi fakülteye yerleş kimyagerliği 2 ye 3 e katlayan puanınla eczacı ol ondan sonra ecz açmayı düşün yaa senin eczacılık falan derdin deil ticaret isitiyosan market veya bakkal dükkanıda açabilrsin eczane ne ya..arkadaşlarr sizde kullandırtmayın kendi mesleinizi bilginizi 2 bileşik biliyom 2 çözelti hazırlayabiliyom dieye kendini eczacı sanan kimya bölümü kimya mühendisi biyologlar vs..gibi meslek sahibi arkadaşlarımıza kullandırmayın lütfen kendinizi.eczane açmak para kazanmak şart deil öenmli olan bilginizi kullanmak ve kariyer ya.anlayalım bilincine varalım kusura bakma kimyager arkadaşım ama genel konuşuyorum yani.
Back to Top
Seyhan6591 View Drop Down
Yeni Üye
Yeni Üye


Joined: 06-Eylül-2015
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Seyhan6591 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Eylül-2015 at 13:24
fb
vbmvb
Back to Top
Seyhan6591 View Drop Down
Yeni Üye
Yeni Üye


Joined: 06-Eylül-2015
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Seyhan6591 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Eylül-2015 at 13:38
ALLAH ALLAH fandinç arkada? seni duyan da farmakolojide bilimsel çalyma yapan biri zannedecek yav?ak kendini ne sanyyorsun, eczacylar ilaç ticaretinden ba?ka ne yapyyor zannediyorsun, 5 yyl okudun diye profesör mü oldun, eczanede ilaç my üretiyorsun dingil, sen kimsin ki ba?ka meslekleri küçümsüyorsun. O küçümsedi?in mesleklerdeki bazy insanlar, eczacylyktan çykanlardan daha donanymly emin ol. Alkol bori?e borik asit diyen eczacy biliyorum. Birkaç teknik soru sordu?umda yyyyy diye uzatanlar var ukala. Ecz_ecz_, bu lafym da sana, farmakoterapi e?itimi aldyn da nerede kullandyn, ilaç yazma yetkin mi var? Yoksa yazylan ilaçlary kendin mi yediriyorsun hastalara? Türkiyede ve endüstrile?mi? tüm ülkelerde bu i? bal gibi ticarettir. Tüccarsynyz siz, bilim adamy de?il. Yapty?ynyz i? de belli ürünleri stokta tutmak, reçete geldi?inde PC'de i?leyip parayy cebe indirmek. Bu forumda di?er meslekleri küçümseyenlere yazyyorum: sizi bir synava soksam, 5 yylyn bilgilerini sorsam 50 almanyz zor. Harwardy yüksek dereceyle bitirmi? egosuyla insanlary kyrmayyn adam gibi cevap verin. "Diploma kiralamak suç; ayryca yüksek lisansta, eczacylyk temel bilimleri verilmedi?inden olsa gerek, eczacylyk dy?ynda lisans alanlar, eczacylykta yüksek lisans yapmy? olsalar bile eczane açamazlar diye biliyorum." demek çok mu zor?
vbmvb
Back to Top
pharmacist_chemist View Drop Down
Yeni Üye
Yeni Üye


Joined: 06-Subat-2017
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pharmacist_chemist Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Subat-2017 at 14:49
arkadaşlar ben kimya fakültesi mezunuyum ayrıca akabinde eczacılık fakültesine girip mezun oldum. inanın kimya fakültesinden mezun olduğum için hiç bu kadar memnun olmamıştım..özellikle kimya fakültesinde aldığım analitik / organik ve biyokimya bilgilerim sayesinde eczacılık fakültesinden kolaylıkla mezun oldum..farmasotik/farmakognozi / far.tek..vs fark derslerinde bile kimya fak'den aldığım dersler sayesinde olaylara hem analitik hem de creative bir bakışla daha farklı yaklaşabiliyorsunuz..buradaki eczacı arkadaşların kimyager arkadaşlara yaklaşımı bence daha mantıklı olmalı..neticede bir kimyagerin fark derslerini alarak eczacı olma imkanı sağlanırsa en azından daha iyi eczacılara sahip olabiliriz..şayet eczanelerin bakkal veya manavdan bir farkları olacaksa...
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.04
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.